Velikost filtrace

Opravy a závady na MG, RMGF, CD, zesilovačů, receiverů, reprosoustav

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
pepe363

Velikost filtrace

#1 Příspěvek od pepe363 »

Zdravím...
mam v plánu zbastlit zesilovač do auta... dva moduly 70W..Napájení symetricky 2x30V. Jako měnič napětí chci zbastlit spínaný zdroj.
Zajímala by mě myšlenka o velikosti filtračních kondenzátorů. Kapacita mezi výstupem zdroje a zesilovače nebude jistě nijak velká, to je mi jasné, ale spíše by mě zajímalo, jak to bude v napájení spínaného zdroje. Napěťí bude 12-14V... proud určitě minimálně 12A.
A jěště bych potřeboval poradit jak je to s výpočtem závitů transformátoru z "E" feritových jader.Ty jak jsou v PC zdroji :D

...jenom abyste si o nemysleli něco špatného, jsem student III.ročníku na SOU elektrotechnickém, a tam takovéto zásadní a důležité věci vůbec neprobíráme... :oops: :oops:
Hill
Administrátor

#2 Příspěvek od Hill »

A proč nepoužiješ dva můstkové zesilovače s nábojovou pumpou, třeba s TDA1562Q? Z každého z nich dostaneš 70W hudebního výkonu při 14,4V nesymetrickém napájení. Bez spínaného zdroje.
Víš, co se platí v ceně hotových autozesilovačů?
Mnoho nepovedených pokusů optimalizovat spínaný zdroj, aby nerušil při jakémkoli z měnících se zatížení, ale přitom měl stále maximální účinnost. Ty náklady jsou samozřejmě rozpuštěné v tisících vyrobených kusů, ale přesto tvoří nikoli nepatrnou část ceny.
Ale, jestli si na to troufáš, proč ne?
pepe363

#3 Příspěvek od pepe363 »

Tak jo, přesvědčilo mě to :D

Ale stejnak ten výpočet na feritovej transformátor by mi bodnul 8-)
Bernard

#4 Příspěvek od Bernard »

Pro pochopení základů napsal pěkný článek Manfred Mornhinweg . Podle něho si ujasníš, v jakých podmínkách bude transformátor spínat a potom už můžeš počítat závity.
DjRix
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od DjRix »