Schéma zdroje 1,2V-35V

Problémy s návrhem, konstrukcí, zapojením, realizací elektronických zařízení

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
tegrub

Schéma zdroje 1,2V-35V

#1 Příspěvek od tegrub »

prosím někoho z vás,zdali by mi mohl poslat nějaké jednodušší schema stabilizovaného zdroje napětí s LM317t v rozsahu 1,2V-35V,20A.trafo mám dostatečného výkonu.ja jsem k tomu použil tranzistor 20A 250w a vždycky při větším zatížení odešel,i když ho intenzivně chladím.jsem jen amatér začátečník.děkuji
BOBOBO

#2 Příspěvek od BOBOBO »

ZdenekHQ
Významný člen
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od ZdenekHQ »

A hlavně si přečíst něco o SOA ( Safe Operating Area).
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
EKKAR

#4 Příspěvek od EKKAR »

Hooodně zjednodušeně řečeno - NELZE ZATĚŽOVAT TRANZISTOR ZÁROVEŇ VYSOKÝM KOLEKTOROVÝM NAPĚTÍM I PROUDEM. Běžně se tento problém řeší paralelním spojováním více kusů shodného typu výkonových tranzistorů na společném chladiči - prolez tady fórum, o paralelním spojení výkonových trandů je zde několik vláken. Zase hoodně zjednodušeně řečeno - u tranzistoru můžeš počítat s reálnou zatížitelností někdy i méně než 50% katalogového maxima, takže pokud požaduješ proud 20A při výstupním napětí 1,2V - a máš k tomu trafo se sekundárním napětím nějakých 30V, musíš počítat s tím, že budeš potřebovat do okolí rozptýlit teplo pocházející z nějakých 600VA, které Tvůj lineární stabilizátor musí "někam uklidit" - protože toto teplo se vytvoří na koncových tranzistorech...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!
tegrub

#5 Příspěvek od tegrub »

Ano, zkoušel jsem i 2 tranz. na chladič i s vyrovnávacími odpory,ale odešlo to.děkuji za vaše rady.
BOBOBO

#6 Příspěvek od BOBOBO »