Zesilovač s LM386
Moderátor: Moderátoři
Zesilovač s LM386
chtěl bych poradit, zapojil jsem zesilovač podle tohoto schéma http://2i.cz/ace4f2d80b . Zesilovač opravdu zesiluje, nicméně výstup je s šuměním (zvuk + šum) a ne moc pěkný. Nevíte náhodou někdo čím to může být, jsem teprve začátečník. Napadlo mě, jestli to není tím, že vodič, který je použit při zapojení je nestíněný.
Předem díky za rady
Dej sem fotku. . .
Moc dobrý zesilovač to není, co se týče zvuku, ale je ve spoustě tranzistoráků jako koncový stupeň, plně dostačující, a je to i důkaz, že při použití citlivých reproduktorů stačí těch 0.3W (bohužel 1W má verze N a ta se k nám nedováží) stačí na ozvučení místnosti...
V příloze zasílám schéma podle kterého jsem podobné zapojení kdysi taktéž vyrobil. Je tam spousty součástek ,,navíc" kterými jsem se snažil i s tímto obvodem dosáhnout nejlepšího výsledku.
Jen si nejsem vědom správností toho C9, nabývám dojmu, že jsem s ním kdysi laboroval a poté již schéma needitoval.
Důležitý je ten elyt na napájecí větvi, bez něj to zkresluje, i když se to napájí z baterie...
- Přílohy
-
386.png- (26.02 KiB) Staženo 167 x
Ta verze, kterou stavěl autor vlákna, je totožná s prvním doporučeným zapojením. Takže pokud mu to šumí, chtělo by to víc informací, případně i foto.
On může být opravdu problém se signálovými vodiči. Ten se dá jednoduše vyloučit uzemněním vstupu.
Jirko, já bych tipnul žes s tím musel experimentovat, protože pokud jsi měl na pozici C9 kondenzátor o kapacitě 100pF, tak ti to moc nemohlo hrát...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
- ZdenekHQ
- Významný člen
- Kontaktovat uživatele:
Pokud to bude subjektivně šumět, dá se dát do serie s reprákem malý odpor, samozřejmě to sníží výkon.
- Přílohy
-
lm386.png- (21.25 KiB) Staženo 93 x
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,