Laser PHILIPS CDM 9/44 - problém ke konci CD
Moderátor: Moderátoři
- wishmasterX
Laser PHILIPS CDM 9/44 - problém ke konci CD
Vlastním CD přehrávač PHILIPS CD-930, který jsem koupil asi před rokem a teprve teď se k němu dostal a k mému velkému překvapení je to nejlépe znějící "stroj", který jsem kdy měl a mám ...
Přehrávač má laser / mechaniku CDM9/44 a stává se na většině CD, v čase 60+ minut, že disk začne přeskakovat, je úplně jedno, jestli je to lisované CD nebo CD-R, bez ohledu na to, jestli je nové nebo má škrábance, až do tohoto času totiž přehraje snad i tácek od piva ...
Vzhledem k tomu, že laser nemá posuv přes ozubená kola, jako je u novějších, levných mechanik, netuším, jestli se dá něco namazat a kde ?
Všiml jsem si, že když je snímací systém už ke kraji CD, tak se po celou dobu jakoby chvěje ...
Díky za případnou radu, co s tím ...
- wishmasterX
- wishmasterX
https://www.ame.cz/Elektronika/CD-a-DVD ... 10699.aspx
Existuje více verzí, z toho co jsem vyčetl na fotografii na webu ze spodu mechaniky, je to tahle verze na 5,9V
Mám tady mechaniku VAM12.1, motorek je označený RF-310T-11400, 5,9V ...
- wishmasterX
Házením to může být taky, ale je dobré zkontrolovat chod laseru, bývá vyschlá vazelína, je potřeba vyčistit pouzdra i kuličku a namazat řidším silikonem(gel) ne olejem.
Házením to může být taky, ale je dobré zkontrolovat chod laseru, bývá vyschlá vazelína, je potřeba vyčistit pouzdra i kuličku a namazat řidším silikonem(gel) ne olejem.
- wishmasterX
Jestli je tam tento bazmek potěš i méně kvalitní CD přehrávače měly hliníkový unášeč, ještě se tam může ojebat to posuvové kolečko z mizerného plastu a je hotovo. Pokud bych to já měl rozdělané, tak platový unášeč nedám,jedině upravit ten hliníkový.
- wishmasterX
Nicméně já jsem vzal ten unašeč z mechaniky CDM12.1 a přehodil jsem je ...
Zatím jsem zkusil jedno kritické CD přes 60 minut a zatím v pohodě a laser se přestal " třást "