Tesla Pluto - obraz a zvuk z notebooku
Moderátor: Moderátoři
-
UlickNormanOwen
Tesla Pluto - obraz a zvuk z notebooku
mám doma starou televizi Tesla Pluto (viz foto) a přál bych si do ní dostat obraz a ideálně i zvuk - z moderního notebooku. Prosím o pomoc, jsem naprostý laik.
Televize má anténový vstup. Představuji si, že bych použil "HDMI -> RF modulátor", ale v českých obchodech se mi nedaří najít a netroufám si jej objednat "naslepo" z Amazonu a podobně. Nedokážu sám spolehlivě určit, jestli by fungoval, např. jestli záleží na rozlišení NTSC vs PAL, když jde o černobílou televizi. Nebo možná bych měl použít "HDMI -> RCA -> RF"?
Děkuji za jakoukoliv radu.
-
Hill
- Administrátor
Ty HDMI modulátory převádějí HDMI signál do formátu DVB-T, kterému Pluto stejně nerozumí. Musel bys pak použít settopbox s RF modulátorem (nebo aspoň settopbox s výstupem na scart a modulátor na některý TV kanál zvlášť). I tak ale počítej s tím, že analogová televize má rozlišení maximálně 400 bodů vodorovně x 575 řádků svisle a řádkování je prokládané, střídavě se kreslí půlsnímek z lichých a další půlsnímek ze sudých řádků.
Ale to, že já nevím o existenci něčeho "vše v jednom", neznamená, že to neexistuje, a dokonce to třeba i umí evropskou TV normu.
Další zmatení může totiž být v tom, že PAl i NTSC jsou systémy k obarvení černobílého obrazu (což ti může u černobílé telky být jedno), ale někteří prodejci tak zjednodušeně rozlišují i systémy černobílé televize, ačkoli NTSC existuje ve variantě pro zámořské i evropské televize, PAL jen pro evropské.
Ty černobílé normy (zámořská FCC a evropská CCIR) se navzájem liší počtem snímků za sekundu a počtem řádků v obraze.
Dlužno ovšem podotknout, že settopbox koupený u nás má vždy evropskou normu, případně si ji lze navolit.
Bohužel zůstává otázka kodeku použitého modulátorem HDMI - settopboxů s výstupem AV pro analogovou televizi, které by uměly dekódovat vedle mpeg2 také mpeg4 či HEVC, zase tak moc nebylo.
-
rnbw