Tesla Pluto - obraz a zvuk z notebooku

Poradna určená pro amatéry

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
UlickNormanOwen

Tesla Pluto - obraz a zvuk z notebooku

#1 Příspěvek od UlickNormanOwen »

Zdravím,

mám doma starou televizi Tesla Pluto (viz foto) a přál bych si do ní dostat obraz a ideálně i zvuk - z moderního notebooku. Prosím o pomoc, jsem naprostý laik.

Televize má anténový vstup. Představuji si, že bych použil "HDMI -> RF modulátor", ale v českých obchodech se mi nedaří najít a netroufám si jej objednat "naslepo" z Amazonu a podobně. Nedokážu sám spolehlivě určit, jestli by fungoval, např. jestli záleží na rozlišení NTSC vs PAL, když jde o černobílou televizi. Nebo možná bych měl použít "HDMI -> RCA -> RF"?

Děkuji za jakoukoliv radu.
1_small.jpg
2_small.jpg
3_small.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Hill
Administrátor

#2 Příspěvek od Hill »

To nebude tak jednoduché, najít černou skříňku, který převede HDMI signál rovnou na analogový signál a ještě ho bude umět vysílat na některém kanálu evropských pásem a ještě v evropské televizní normě.
Ty HDMI modulátory převádějí HDMI signál do formátu DVB-T, kterému Pluto stejně nerozumí. Musel bys pak použít settopbox s RF modulátorem (nebo aspoň settopbox s výstupem na scart a modulátor na některý TV kanál zvlášť). I tak ale počítej s tím, že analogová televize má rozlišení maximálně 400 bodů vodorovně x 575 řádků svisle a řádkování je prokládané, střídavě se kreslí půlsnímek z lichých a další půlsnímek ze sudých řádků.
Ale to, že já nevím o existenci něčeho "vše v jednom", neznamená, že to neexistuje, a dokonce to třeba i umí evropskou TV normu.
Další zmatení může totiž být v tom, že PAl i NTSC jsou systémy k obarvení černobílého obrazu (což ti může u černobílé telky být jedno), ale někteří prodejci tak zjednodušeně rozlišují i systémy černobílé televize, ačkoli NTSC existuje ve variantě pro zámořské i evropské televize, PAL jen pro evropské.