led diody na baterii nesvítí na trafu ano

Dotazy na technické problémy, vlastní řešení technických problémů

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
xaler

led diody na baterii nesvítí na trafu ano

#1 Příspěvek od xaler »

Dobrý den, potřeboval bych radu. Z led diod 3w cca 2v (takové ty nalepené na chladícím plíšku) jsem si vyrobil světlo do auta, mám tam předřadný odpor. Na stole to krásně maká, měl jsem to zaplé několik hodin v kuse abych měl jistotu že to nehřeje a že všechny diody svítí stejně. Po instalaci do auta světlo nesvítí. Lámal jsem si s tím hlavu, hledal různé závady a nakonec jsem zjistil, že to světlo svítí při napájení z jakéhokoliv transformátoru, ale z jakékoliv baterie nesvítí. Jsem naprostý amatér a nedaří se mi zjistit proč. U led diod jsem to vždycky četl opačně, že nemusí fungovat na běžném trafu kvůli malému odběru. Světlo svítí od několika voltů a stačí na rozsvícení i nabíječka na mobil, ale na akumulátor, nebo baterii vůbec nereaguje.
Děkuji všem
Cowley

#2 Příspěvek od Cowley »

A nemáš prohozené přívody +/- ?
Instalací "na stole" je myšleno co (z jakého zdroje)?
Kolik diod máš propojených za sebou?
xaler

#3 Příspěvek od xaler »

mám propojeno 8 led diod za sebou, předřadný odpor 5 ohm. Rozsvítí se zhruba od 5V. Provozní napětí je 12,8V snesly by i více. Na stole když kutím tak používám malé trafo do zásuvky s regulací napětí. Polarita je OK. Po tom co jsem zjistil proč to v autě nesvítí jsem zkoušel několik zdrojů od trafa k akváriu až po nabíječku autobaterií a vše je v pořádku. Po připojení na autobaterii to nesvítí, zkoušel jsem i menší baterky co mám na 9V a nic to nedělá. Než jsem ty led diody dal do světla tak jsem je jednotlivě testoval na baterii NiCd 3V a svítily.
Naposledy upravil(a) xaler dne 09 lis 2024, 21:19, celkem upraveno 1 x.
EKKAR

#4 Příspěvek od EKKAR »

Dotaz na vybavení - MÁŠ VŮBEC TY HODNOTY NA OBVODU ČÍM ZMĚŘIT???
Tzn. - MÁŠ K DISPOZICI NĚJAKEJ MĚŘÁK, NEBO ASPOŇ INDIKÁTOR/ZKOUŠEČKU?